Stěžejním učivem 3. ročníku v češtině jsou vyjmenovaná slova. Řady slov se třeťáci naučili nejen nazpaměť, ale také pochopili mezi nimi vztahy - jejich vyskloňované či vyčasované tvary a slova příbuzná. Každou probranou a procvičenou skupinu završila prezentace skupinové práce žáků před staršími spolužáky a jejich vyučujícími češtiny.
Markéta Haladejová ze 7. B napsala: “S naší třídou jsme navštívili třetí třídu, která si pro nás připravila příběhy s vyjmenovanými slovy po M, které si ve skupinkách sami vymysleli. Velmi se nám práce líbily a dětem patří velký obdiv.”
Kristýna Šustková z 9. B komentovala návštěvu u třeťáků takto: “V úterý 7. března navštívila
9. B své spolužáky z třetí třídy, kteří si ve skupinkách připravili svoje vlastní příběhy a pohádky
s vyjmenovanými slovy. Jakmile třeťáci odprezentovali své projekty, bylo na deváťácích, aby si vyzkoušeli dát zpětnou vazbu, co by správná prezentace měla či neměla obsahovat a co by mohli v budoucnu děti zlepšit. Naše mladší spolužáky ve vyšších ročnících čeká ještě mnoho takových prací a rady nás zkušenějších se jim budou rozhodně hodit. Obě třídy tato hodina bavila a třeba v některé z příštích hodin si třídy role prohodí a budou to deváťáci, kteří si pro třetí třídu připraví podobné projekty.”
A co se hodnotilo? Příběh jako takový, jeho výtvarné zpracování na výkresu velikosti A3, prezentace práce žáků před třídou a na závěr sebehodnocení členů skupiny. Zpětnou vazbu tak dostaly skupinky od starších spolužáků doplněné o postřehy spolužáků třeťáků
i vyučujících. Slova uznání zněla také od pana ředitele, který vyzdvihl nápaditost prací.
Mgr. Radka Očadlíková