Jak pracujeme formou distanční výuky
Distančně hrou
Distanční výuka byla ještě před rokem pro mnohé učitele, rodiče i žáky téměř neznámým pojmem. Všichni byli v březnu minulého roku postaveni před nelehký úkol. Učitelé vyučovat a žáci se učit prostřednictvím online aplikací. Někteří pedagogové začali přemýšlet, co dělat pro to, aby se výuka v online prostředí stala pro žáky přitažlivou, zajímavou a poutavou. Absolvovali tedy webináře, online kurzy popř. se formou sdílení sami mezi sebou seznamovali s různými aplikacemi.
A tak si Vaše děti mohou v některých předmětech procvičovat učivo prostřednictvím KAHOOTU, který začal některé tak bavit, že si kvízy v této aplikaci začali připravovat pro své spolužáky sami. Učitelé nabídli dětem možnost sdílení názorů, myšlenek, slohových cvičení nebo překladů v angličtině na virtuální nástěnce PADLET. Děti dokonce dokázaly zpracovat v padletu své skupinové projekty. V některých předmětech se žáci setkali s JAMBOARDEM – další verzí virtuální nasdílené plochy. K ověření znalostí z naukových předmětů, slovíček v cizích jazycích slouží křížovky, doplňovačky a další v LEARNING APPS. Procvičovat učivo se dá také v QUIZLETU – pojmy, definice. Virtuálně spojovat se svým kamarádem na dálku elektrický obvod, hrát AZ kvíz nebo plnit úkoly společně s ČT Edu – je toho mnoho.
Jak ale všichni víme, všude dobře, ale nejlépe ve škole, o přestávce s kamarády. Sociální kontakt učitelům i žákům opravdu chybí a tak se zase těšíme na tabuli, křídu a plné lavice dětí.
Mgr. Markéta Mazurová