Ve dnech 9. až 12. června se třídy 8.A a 6.B vydaly na společný školní výlet do malebné oblasti Ramzové v Jeseníkách. Čekal nás pestrý program plný poznávání, pohybu, smíchu i drobných dobrodružství, na které budeme ještě dlouho vzpomínat.
Zavítali jsme do Muzea hudebních nástrojů, kde jsme si mohli některé nástroje i vyzkoušet, projeli jsme se vlakem po známém Slezském Semmeringu – krásné železniční trati s úchvatnými výhledy. V dalších dnech jsme objevovali krásy Jesenicka – navštívili jsme Vlastivědné muzeum s expozicí o čarodějnických procesech a zavítali i do Jeskyní Na Pomezí, kde nás ohromily podzemní krasové útvary. Zajímavou zastávkou bylo také Muzeum Johanna Schrotha, kde jsme se dozvěděli více o historii lázeňství. Osvěžujícím zážitkem byla návštěva lázní Jeseník, kde jsme si na stezce bosou nohou mohli na vlastní kůži vyzkoušet tradiční lázeňskou terapii studenou vodou podle Vincenze Priessnitze. Chůze po kamenech, vodních brodech a přírodních površích byla nejen zábavná, ale i zdraví prospěšná – někteří si museli sáhnout na dno své otužilosti!
Nemalou část výletu jsme věnovali turistice. Během čtyř dnů jsme nachodili přes 50 km a zdolali jsme Šerák, Keprník i Obří skály. I když někoho nohy bolely více než čekal, společně jsme všechno zvládli a výhledy stály za to.
Ubytováni jsme byli v hotelu Andromeda, kde se nám velmi líbilo – pohodlné zázemí a výborná strava přispěly k celkové pohodové atmosféře. Samozřejmě se neobešlo bez typických "výletových" momentů – někdo ztratil mobil, jiný peněženku, další zapomněl batoh nebo boty, ale naštěstí vše dobře dopadlo. Žáci si tak vyzkoušeli nejen samostatnost, ale i zodpovědnost za své věci a situace, které je donutily spoléhat na sebe i na své kamarády.
Každý večer jsme věnovali společným hrám a aktivitám na podporu třídního kolektivu. Během těchto her se děti bavily, smály, ale také se učily spolupracovat, důvěřovat si a naslouchat druhým. Pro nás, třídní učitele, bylo nesmírně cenné pozorovat žáky mimo školní prostředí – jak se chovají, jaké mají silné stránky, jak si vzájemně pomáhají a jak se utváří jejich vztahy.
To nejdůležitější ale je, že se výlet opravdu vydařil – všem se líbil, užili jsme si spoustu legrace, naučili jsme se něco nového a především jsme se navzájem poznali v jiném světle než ve školních lavicích. A právě tyto společné chvíle vytvářejí vzpomínky, které zůstanou.
Monika Halšková, Drahomír Hlačík - třídní učitelé